23 april 2012

Ris och grönsaker gör mig glad

Jag har kommit på att jag gillar att äta färska grönsaker mycket bättre än pasta och potatis. Ris har jag inte vågat mig på än. Jag har nämligen fått berättat för mig av flera som har opererat sig att de har svårt för ris. Jag som gillar kina mat och sushi. Jag får pröva mig fram men behöver inte göra det just nu.
 Det jag speciellt gillar med kinamat är bambuskott med fläskkött och ris. 

Men något jag verkligen njuter av är att äta färska tomater, gurka, sallad, lök, paprika. Det är så himla gott. Gärna med protein till. Det är mycket godare än pasta eller potatis. Det känns fräscht och jag blir inte lika trött efter att jag har ätit det. Jag vet inte om det är vanligt att man trivs bättre utan potatis och pasta.
Jag är ju en brödälskare. Det är sant jag gillar verkligen bröd i alla dess former. Jag har upptäckt att jag inte är lika förtjust i mjukt bröd.  Min mage reagerar med att stanna av när jag äter mjukt bröd. Jag har bara gjort det en gång men det har påverkat en hel vecka. Jaja, det kanske inte var så kul att berätta om men det tåls att berätta. Men nu har jag försökt äta mer grönsaker än pasta och min mage gillar det.
Jag trivs med grönsaker, grönsaker och kött. Det är bra det.

Undrar när jag ska våga mig på att äta ris egentligen? Det får bli någon gång i framtiden för utan sushi och kina kan jag nog inte leva. Undrar om man kan äta biffbambu utan ris?




1 kommentar:

  1. Ris är en av mina favoriter... Dock inte jasmineris! Gärna tillsammans med någon god gryta eller wok :))

    SvaraRadera