8 juni 2011

Walk a little bit faster

Idag låter jag som en tant som har rökt för mycket cigaretter och har en rejäl sväng av rökhosta mer än jag är täppt i näsan. Vilket är skönt. Det kliar även mycket i halsen vilket är ett gott tecken på att förkylningen är på upphällning. Vilket betyder om jag tar ut segern i förskott att på torsdag kan jag göra min ryggvattengympa.

Idag har jag och maken varit ute på en morgonpromenad och maken sa: Men du går ju i långsamt tempo nu! Förut vet jag inte hur du gick, du gick i..
Jag: Snigelfart
Han: långsammare snigelfart

Men nu går du långsamt men inte som förut.

Jey! Jag märker ju inte själv vilka framsteg jag gör. Eller vissa märker jag ju men inte de som går omärkt förbi, som att gå lite snabbare. Då är det tur att maken finns, för han märker och han peppar och han pushar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar