7 juni 2011

Milstolpe Tjoho!

Ett litet steg för mänskligheten ett stort steg för Ellinor, nä skit i det det är fasiken ett stort steg för mänskligheten med. Jag har cyklat idag! På motionscykel på sjukgymnastiken i hela fem minuter. FEM minuter. Och det gick bra nu har jag värk överallt och ischias och nersvmärtor här och där. Men jag har faktiskt cyklat i fem hela  minuter!

Jag har även fått ett träningsprogram med sex stycken övningar som tar en timme att genomföra men skit i det, smaka på karamellen: Ellinor har cyklat i fem minuter. Rak i ryggen utan att hålla riktigt i styret men jag har cyklat.

Hur fantastiskt är inte det? Jag har längtat efter den här dagen så många dagar när jag har legat i sängen och stirrat i taket och inte orkat göra något annat än att just stirra i taket. Då har jag suckat lite melodramatiskt för mig själv och bara. Suck jag kanske aldrig får cykla igen. Suck...himla diskbråck...suck

Men idag har jag gjort det. Hurra!

Det får komma ett inlägg om mitt nya träningsprogram senare nu ska jag njuta av att jag har cyklat idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar