3 februari 2011

Hur Diskbråck påverkar ischias ut i ben och fötter


Jag tänkte bara lägga upp en bild som visar hur diskbråck påverkar ischiasnerver och hur det påverkar benen och fötterna. Sen jag hittade den här bilden, har jag förstått mycket mer vilket av mina diskbråck som påverkar de symtom jag upplever. Jag upptäckte den i natt och tog ett kort med kameran. Det är bra att ha sånt. För då ser jag exakt vilket diskbråck som bråkar och vilket av mina diskbråck som orsakar mitt känselbortfall eller elfält eller ischias värk och spikar i benet/benen foten/fötterna.
Så nu när jag har ont kan jag tänka aha det är den disken som bråkar med mig. Fiffigt. Då känns det lite bättre. Jag gillar att ha orsak till saker och ting. Jag vill veta anledningen det får jag nu. För då känns det inte lika hemskt.  Det blir mer hanterbart för mig.

Diskbråck i fyra nivåer

2 kommentarer:

  1. tack för en bra sida, har sökt och sökt efter information.
    Detta har du gjort bra!
    Jag tillhör också människotypen att jag vill ha orsak och verkan klart för mig för att försöka kunna bota själv, i första läget och inte bara döva det med mediciner som de gladerligen skriver ut på vårdcentralen- jag vill inte bli pillerist.
    Vill ju bara bli återställd och vet att mycket hänger på en själv och att man försöker bibehålla sin humor-trots smärtor i vissa lägen.

    SvaraRadera
  2. Ett varmt tack för din sida med mycket matnyttigt! Försöker googla och hitta förklaringar, just nu till mina ryggbesvär /diskbråck. Du skriver utmärkt och upplysande. Allt gott till dig!

    SvaraRadera