20 april 2012

Matdag 2012-04-20

Frukost
1/2 dl havregrynsgröt, 1 dl mjölk 1 tsk blåbär
Mellanmål
1 skinkbit
Lunch
Fylld pasta med baconröra
Mellanmål
1/2 tunnbröd med skinka och senap 1 tsk lätta
Mellanmål
 1/2 rågkaka med kaviar på
Middag
Taco inspirerad sallad med keso
Mellanmål
2 dl yoghurt

Idag är jag nöjd med mitt matintag. Mycket proteiner och mycket mjölkprodukter. Det känns bra.  Jag vet att jag äter rätt. Jag lyxade till det för första gången med mjukt bröd och åt en halv rågkaka med kaviar på. Det var väldigt gott.
Allt jag tänker på är nyttigt och näringsrikt. Jag har aldrig tänkt på kalorier innan men nu tänker jag på kalorier och näringsdeklarationen på baksidan av matvaror. Jag försöker tänka att det inte ska vara tillsatt socker.
Jag försöker tänka på att jag ska få i mig vitaminer och mineraler och kalcium och bra fetter. Det bara snurrar i skallen på mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar