7 januari 2012

Vilodag

Det blir nog ingen Dag 1 på sjukgymnastikprogrammet idag. Det blir en vilodag. Jag följde nämligen med Sven till Konsum. Jag gick runt på Konsum och när vi skulle stå i kassakön så kunde jag inte stå på mitt högra ben. Fick stå med ett ben i luften. Hur kul är det på en skala från ett till tio. Jag tror mina nerver är lite irriterade på mig.

Så jag ska ta det lugnt idag. Jag ska bara vara och inte göra så mycket annat. Min smärtsjukgymnastik ska jag göra så gott som smärtfri och tre dagar i veckan. Tur att jag har i morgon på mig med att göra mitt tredje passet.

Jag har fortfarande sådana problem nämligen, jag kan inte alltid belasta mitt högra ben. När jag sitter för länge så börjar rumpan bränna och sedan brinner även benen upp och jag inte har någon känsla i benen. Det gör förbannat ont att tvinga benen att fungera och ta nästa steg och nästa steg för att få igång känseln i benen.
Men det kommer tillbaka och jag behöver bara lägga mig en stund och så är jag på benen igen. Det händer inte så ofta det där med att rumpan brinner så benen försvinner i smärtan. Oftast kan jag avbryta det redan när det börjar genom att ställa mig upp. Men ibland går det inte.

Jag har inte haft den där brännande känslan idag. Jag ville bara beskriva den.

2 kommentarer:

  1. Gud så söt vattenkokare:) Den måste jag kolla in nästa gång jag är i Sundsvall, där vårt närmsta biltema ligger. I dag har jag kunnat trappa ner lite på värktablettsdosen så det är bättre i ryggen, men däremot har jag frysit & varit allmänt hängig hela dage, jag hoppas verkligen inte att det är nån förkylning på gång!! Tack för tipset om vattenkokaren!!

    SvaraRadera
  2. Varsegod! Den är jättegullig. Vad härligt att du har kunnat trappa ner på tabletterna. Drick lite te så kanske hängigheten går över.

    SvaraRadera