15 november 2015

Bytt blogg igen

Hej alla
Jag vet att det var evigheter sedan som jag skrev något på denna ryggblogg.
Jag skriver på http://ellinorwo.wordpress.com nu.

Sedan jag startade den här bloggen har jag opererat ryggen en tredje gång. En steloperation i april 2013.
Det var en stor operation. Jag fick en PLIF med kolfiberburar, bendonation, skruvar och stag och de var tvugna att dissekera loss nerverna från kotorna då de satt fast.

Idag arbetar jag heltid. Jag lever nästan ett vanligt liv. Jag har fortfarande ont varje dag och kramp lite då och då men jösses så jag lever. Jag cyklar överallt. Jag tränar på gym. Jag behöver inte tänka efter att jag bara kan göra en sak i veckan. Jag blir inte straffad längre för att jag gör nått extra.

Tro mig jag hittar på saker varje dag. Jag lever ett helt normalt liv förutom att jag har ont och att jag inte kan vicka på tårna på ena foten.

Om ni vill kan jag skriva om min steloperation mer utförligt då får ni säga till.
Jag märker att folk fortfarande uppskattar all rygginformation som finns på den här sidan.

Jag skulle även vilja slå ett slag för en facebookgrupp som heter Ryggstödet.
Som finns här https://www.facebook.com/groups/146186715590/?fref=ts den har hjälpt mig mycket genom åren.

Ha det fint och en stor kram till er alla som kämpar på med era ryggar!
Ellinor



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar