24 april 2012

Ryker

Sven säger till mig att jag äter jämt och det stämmer säkert. Jag äter ju sex till sju gånger om dagen. Det är ofta men jag äter lite varje gång. När jag åt mellanmål vid 14.00 så åt jag två matskedar keso och ett fjärdedels äpple. Sedan var jag mätt. Jag älskar äpplen av märket fuji
De är krispiga, söta och saftiga. Älskart.

Det är egentligen väldigt lite kvar att packa men det är det lilla som tar tid. Åtminstone känns det så för jag måste sortera allt. Mycket ska slängas. Det är bra att flytta lite nu och då för man måste slänga en massor av saker som man inte behöver och bara blir till skräp.

Jag tror jag håller på att avliva hamstern inom mig. Vitrinskåpet har rykt, båda bokhyllorna med, byrån, sovkläder, badlakan und zu weiter. Jag går fram som en liten tornado här hemma och gör mig av med allt utom det vi verkligen vill ha jag och Maken. Varför ska man behålla massor med skräp egentligen?

Eller skräp och skräp, men saker som man inte är döförtjust i?
Jag har kommit på att man bara ska spara saker som man verkligen trivs med.
För ett sentimentalt minne. Men ofta tycker man inte om samma saker som för tio år sedan. Så nu ryker det mesta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar