4 januari 2012

Min korsett


Idag har jag varit och prövat ut en korsett för min rygg, det blev en hög korsett. Det finns nämligen höga och låga. De höga går upp till skuldrorna. och de låga går över höften upp till midjan.

Jag fick börja med att pröva en svart som gick till midjan, men det var inte skönt, den skar in i mina fläskvingar på ryggen. Sedan fick jag pröva några hudfärgade som gick till midjan med stålskenor i sig. De var inte sköna och så fick jag pröva en högre svart. Men då hade de inte min storlek.
Så tillslut fick jag en med många elastiska delar med kardborreband.

Jag berättade om min gbp och hon sa att denna är bra för när jag krymper kommer den anpassa sig till det med och när den blir förstor så ska jag ringa och få pröva ut en ny för 300 kr.
Min är en  Olympia 112 och är tillverkad i spanien. Den är faktiskt skön. Men den lyfter upp mitt magfett så jag ser jättegravid ut. Allt fett är uppe vid tuttarna. Tur att jag är på väg ner i vikt så den inte kommer se ut så för alltid.

Nu ska jag ut och promenera när det har mörknat. Jag måste få vila lite efter bilresan. Men jag måste ju ut och inviga min korsett och ta Jenna på en promenad.

2 kommentarer: