27 september 2011

Nu får ryggen ge sig

Jag kom hem igen i natt vid halv två på natten/ morgonen. Jag är för gammal för att vara ute så där länge är grymt trött idag. Jag är trött på det här in och ut åkandet. Nu vill jag bara koncentrera mig på att bli bra.
Jag orkar inte med det här jojo-åkandet.

Hon ringde nyss ortopedläkaren, en av de  yngre, nu på morgonen och sa att jag ska få åka in och göra en ny mr röntgen akut. IDAG med tanke på att jag trillade i trappan i förra veckan. Alla säger åt mig att hålla mig på nedervåningen. Men jag vill inte. Jag orkar inte. Fatta och sitta där nere hela tiden. Det har jag då rakt inte lust med.

Jag vill bara bli bra nu. Nu får det vara nog.

3 kommentarer:

  1. Aj då!! Har du ramlat?! Förstår att de dina vill att du ska hålla dig stilla på bottenvåningen MEN om du själv känner att du klarar att ta dig upp och ner för trappan så gör det!! Att ha ett dagläger och ett nattläger är skitviktigt när man är så begränsad! Annars flyter allt ihop till samma smet bara. Visst kan man ha perioder när man av nöden får ha det så men kan man så vill man ju uppp för trappan! Du får väl lova att vara jätteförsiktig och det lär du nog vara nu per automatik efter den vurpan!
    Kramen ♥

    SvaraRadera
  2. SV: vi måste ha skrivit hos varandra samtidigt!!! Klart att du inte orkar ha det så här längre! Men ge inte upp, du orkar kämpa!
    Nu får du se vad dagens undersökning visar, kanske det är en dörr som öppnas någonstans? Fattar att det är lätt att bli uppgiven och var det ett tag du och sedan kommer du igen!
    Om du orkar och vill så kan vi "skypa" ikväll? Om du kan leva med min taskiga ljudkvalitet ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Klart jag kan leva med den urusla ljudkvallan. Det gör vi=)

    SvaraRadera