18 juli 2011

Du är en dålig vänn!

Idag har jag som sagt spenderat dagen i sängen, sen gick jag ned och åt mat i sängen i vardagsrummet. Vi har nämligen burit dit en extra säng åt mig som jag kan ligga i. Sen har jag gått upp igen och legat lite till.
Ja, ni hör. Hur jäkla roligt liv har jag på en skala från ett till tio. Inte direkt.
I morgon ska jag i alla fall till Umeå och gå på sjukgympastik och höra lite mer om vad jag ska göra med mina fantastiskt underbara bakslag som gör att jag inte får sitta, knapra så mycket piller att jag helst inte ska köra bil och ehe får magen att sluta fungera.

Det känns så där lagom peppigt.

Nu tycker jag att min rygg och mitt högra ben ska ge mig själv en paus. Jag menar hur ska jag kunna bli "vänn med min nya kropp" Men Ellinor Du måste bli vänn med din nya kropp och dina nya förutsättningar" om den fortsätter att bitcha och bara bråka med mig och ge mig själv stryk lite då och då?
Va? Skulle du vilja ha en sådan kompis, en som misshandlar dig, tvingar dig att ta starka smärtstillande för att leva och bara hindrar dig från att utvecklas, konstant när du gör allt för att utvecklas? Spottar på dig och trampar på dig när du tror att du har blivit lite bättre och drar ner dig i grupptrycksträsket på golvet igen så du hamnar på sjukhus.
Håller dig fånge i ditt hem och gör att du inte kan köra bil?

Nä just det, det är inte så lätt att gilla en sådan kompis. Den kompisen är min rygg och mitt ben.

Jag vet inte just nu vad jag ska göra för att bli bättre. Jaja, i morgon ska jag fråga den kära sjukgymnasten om detta i alla fall.

Spännande

1 kommentar:

  1. Hej igen :)
    När jag hade skickat till Strängnäs så tog det ungefär tio dagar så hade jag brev i lådan och tid för första besök sex veckor bort. Jag tror de har semester en vecka till men kanske att administrativ personal jobbar. Vet inte hur generöst ditt landsting är men jag skulle prova med att be din ryggkirurg om remiss dit. Kan vara känsligt eftersom det kan tas som ett misstroende men skit i det!! Jag fick betala allt själv och det svider i en sjukskrivens plånbok!! Efter första besök bestäms om det ska göras vidare undersökningar och utifrån dessa så planeras ev. operation in. Det beror ju på vilken operation de vill göra men inom tre månader brukar de klara av att ge en tid!
    Lycka till med allt!! Jag vet hur det känns att dras med en kropp som känns som ett jäkla påhäng och motstånd! Starkt att ge sig iväg till SG i ditt skick!!
    Nu ska jag dit också för att träna lite!
    Kramar ♥

    SvaraRadera