30 maj 2011

TENS

Idag ringde Lisa, sjukgymnasten från Vindelns HälsoCentral och sa att min TENS apparat har kommit. Jag som har haft en pissig dag och extra skitont.
Jag sov till 11. 00 för jag hade så ont och så tvingade jag upp maken och ge mig medicin i sängen, som var tvugna att börja verka innan jag kunde gå upp i morse.

Gissa om jag då blev glad och tvingade Sven att köra in mig till Vindeln för att hämta ut TENSen. Jag hade stoppat i mig lite tralala.  Jag svängde förbi Kronans Apotek och köpte på mig "pads" som jag sätter på huden för att få strömmen till nerverna.

Jag låg i min säng i vardagsrummet. Maken har ju fixat med en säng bakom soffan så att jag kan ligga mjukt och skönt när jag ser på film. Med ett tjockt duntäcke och TENS påkopplad. Gud i himlen, jag är kär i den lilla apparaten. Jag är så tacksam för lite ström och el som bryter smärtan och gör att jag kan koncentrera mig. Det är så skönt att jag grät en liten skvätt där i sängen när vi såg på en rolig film från början av 2000-talet med Drew Barrymore. Duplex. En jättebra film by the way. Skrattade gott åt den.


Det står i manualen, som låg i en fiffig liten väska att ha batteriladdare, TENS, pads m,m,  att smärtlindringen sker undertiden som TENS är igång och den kan sitta i en stund till efteråt. Men jag känner mycket bättre. Det får musklerna i bröstryggen att slappna av. Jag tror jag ska ta med mig den in i morgon när jag ska till Vattengympan och faktiskt köra hem! och ha den på i bilen. Det kanske gör att jag klarar en längre bilresa.


Jag fattar inte varför jag inte fått detta underverk till mannick tidigare typ för 6 månader sedan! Shit pomfritt så skönt det är att gå runt med en liten buzzande känsla i ryggen.

Im in löve!

Ps vill du läsa mer, läs här . DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar