16 mars 2011

Före och efter diskbråcksoperationen

Det är nog tur att jag ska till doktorn på fredag för mina pronaxen räcker bara fredagen ut. En burk Pronaxen med 25 tabletter i räcker i 12,5 dagar. Knappa två veckor. Sist hämtade jag ut 75 tabletter. De har räckt ett tag.

Jag tänkte roa mig själv och er med att lägga ut den nya och den gamla MR, kom ihåg den nya MR bilden är i USEL kvalla. Jag ska be och få en ny på fredag så att de blir jämbördiga med varandra.

Diskbråck




Okej bilden till Vänster är tagen torsdagen den 10e mars 2011.  Bilden till höger ( den med mer svärta i) är tagen den 4e januari 2011. För att göra det hela övertydligt så har jag skrivit vart de har opererat någonstans.

Så bilden till vänster är hur min rygg ser ut just nu och bilden till höger är min rygg för 3 månader sedan. Det är inte så stor skillnad.

Vad är skillnaden i symtomen innan och efter operation.

Mitt vänstra ben är faktiskt bra idag. Även om jag får ischias tjongar ibland så är det inte så farligt. Jag kan i och försig få känselbortfall i benet ibland. Jag hade en riktig flashback här sist och blev så rädd att jag var tvungen att gå och lägga mig och sova alternativet var att åka in till akuten. Men jag tycker att mitt vänstra ben är jättebra. Jag har inte lika mycket känselbortfall på båda sidorna som innan. Den där flashbacken gav mig en riktig ögonöppnare när det kommer till hur nära förlamning jag var.



Jag går fortfarande på kryckor. Det är för mitt högra bens skull.

Jag har fortfarande väldigt ont i ryggen och jag har blivit sned i ryggen. För mina muskler har dragit ut sig på ena sidan ryggraden och ihop sig på andra sidan ryggraden. Det försöker jag träna bort med makens hjälp.Jag märker nämligen inte att jag är sned själv.

Min rygg och rumpa känns ofta varm/het brännande, och jag har inte så mycket känsel i det området. Mitt ärr kliar. Det är ett bra tecken hoppas jag och innebär att jag har känsel i ärret.

Mitt vänstra ben. Det är det stora problem benet. Tänk att de har bytt plats, förut var det höger ben, nu är det vänster ben. Jag har som oftast känselbortfall i tårna och under trampdynan fram på foten. Jag får ofta kramp i foten och hela benet. Jag har nedsatt känsla i hela den sidan. Från höften och ner. Jag får väldigt ont på utsidan av vaden. och jag har ont i höften. Jag tycker mitt ben är jobbigt.

Så smärtan i ryggen och i benet det är värst, kramperna är också jobbiga. Men jobbigast är nog att smärtstillande medel inte hjälper.  Tralalaa, alvedon och pronaxen. Det hjälper inte.

Jag hoppas de vill operera om mig och även ta bort det nya diskbråcket som har kommit upp på samma ställe som de opererade.

2 kommentarer:

  1. Såklart de ska operera om dig, det är ju klart som korvspad i mina ögon!! Å helst skulle de ju gjort det redan "igår" tycker jag. kram

    SvaraRadera