11 mars 2011

Domen lyder: De opererade fel diskbråck.

Det är som befarat, de har opererat fel diskbråck.Hur kan man operera fel? Så chansen finns fortfarande att jag blir förlamad. Tack för den operatören som opererade fel. Tack! Du har ödslat 3 månader av mitt liv och jag kan bli invalid för resten av mitt liv.

Jag förstår inte varför ortopeden inte har hört av sig än. Med tanke på att förra gången de såg mitt diskbråck som var så stort, du vet det där som de skulle operera för att jag kunde bli förlamad, men att de inte gjorde det.
Så fick jag åka in samma kväll och bli akutinlagd. Operation tre dagar senare. AKUT.

Jag funderar, om det var så fruktansvärt akut sist, och de nu opererade fel. Är det inte lika akut fortfarande då?

Är inte chansen att jag blir lika förlamad som innan operationen lika stor?
Det är diskbråcket ovanför den större pilen som är opererad




Du ser där det står opererat diskbråck, det är FEL, det är den pilen ovanför som de har opererat. Du ser den där jättebullen som var skitakut, ja den har de missat. Hur man nu kan missa ett "sånt litet " diskbråck. Jag fattar inte. Det är helt enormt. Det går inte att missa liksom.
I morgon ska jag ringa doktorn på ortopeden på en gång så jag får en tid. De ska baske mig ta mig på allvar.

Jag är en patient i mängden för dem och det förstår jag. Men det är jag som får leva med min rygg och mina symtom och det är jag som får lida.

Ps. Diskbråcket de faktisk opererade ser jättebra ut. Ds

4 kommentarer:

  1. Söta, känner massor med dig!!!! Förstår att det är djävligt surt! Bara en sak, (och ja, jag förstår att det inte hjälper nu) det är mänskligt att fela, till och med för en läkare.... önskar dig det bästa, håller tummarna för att det går bra!!! Massa kramisar och lycka till!

    SvaraRadera
  2. helt vansinnigt, jag håller tummarna för dig idag. Stor kram

    SvaraRadera
  3. Nä, fy! Hoppas du får operera dig på stört! Som du säger, blir det mindre akut bara för att de opererat fel? Suck!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Kajsa:
    Jo jag vet att det är mänskligt att fela, men det är inte kul att gå och ha konstant ont heller. Man ska ju vara övermänniska som doktor! Men men, jag fick väl doktorn på en dålig dag.

    Linnea: Ja det är vansinnigt och jag blir vansinnig!

    Johanna: Nä det blir det inte. Och nu ska jag vänta i två veckor med. Det är helt galet. Denna sjukvård alltså

    SvaraRadera