26 januari 2011

Så här ser ett diskbråck ut

Diskbråck
Detta är vad doktorerna som opererade mig tog ut ur min rygg. En del av det i alla fall. Så här ser ett diskbråck ut. Alltså den gelén som har gått sönder och läckt ut i ryggkanalen  där nerverna går.

När jag hade mitt operationssamtal så frågade doktorn om jag ville se hur diskbråcket såg ut efter operationen.
Jag sa: Ja, det är klart svarade jag. Jag trodde jag skulle få ett kort på hur det såg ut i min rygg.
Men jag fick en bit av the real deal. Det här är verkligen mitt diskbråck.
Så här ser det ut.
 Jag blev lite paff när jag vaknade upp på salen med en liten burk med en del av mitt diskbråck i en sårspruta. Det var inte vad jag hade förväntat mig.

Så här ser ett diskbråck ut. Det är rött och gelé aktigt och ställer till så mycket problem.

3 kommentarer:

  1. Det ser ut som en isglass! ;)

    Malin

    SvaraRadera
  2. Otroligt! Hade inte en aning om vad det egentligen är... Hoppas du kommer att må bra nu. :)

    SvaraRadera
  3. Malin: Eller hur! Men jag vill inte smaka på en diskbråcksisglass.

    Min egen hälsoresa: Ja, det hade inte jag heller. Jag hoppas det. Det kommer ta tid. Men jag ska bli bättre och må bra

    SvaraRadera