3 januari 2011

Det känns som det regnar på mina fötter

Jag har svårt att somna om kvällarna, mest är det för att det regnar på mina fötter.  Det är sant, det känns så. Det är en verkligen konstig känsla att ligga innanför ett varmt tjockt duntäcke och uppleva att det regnar iskallt regn på fötterna. Du vet sånt därnt kallt höstregn som verkligen slår som spön i backen, så känns det.
Det blir en sådan paradox att uppleva det i ett varmt täcke. Jag stoppar ut fötterna ur det varma täcket till den kalla luften och ligger där och känner hur det regnar på dem även fast jag är inomhus i mitt sovrum. Men det känns bättre så. Det känns bättre att ha kalla fötter i kallt regn. Jag ligger där i mörkret och  kan inte sova för det regnar på mina fötter. Jag försöker vinka på tårna för att se om jag sparkar liv i nerverna. För jag vill somna.
Men nej det går inte. Jag drar ihop bena och tänker att om jag inte drar ut nerven kanske det blir bättre, nejdå det fungerar inte. Jag kan inte sova med kalla fötter.

Nu är jag less på det här. I morgon ska jag på MR. Det ska bli skönt med svar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar