24 januari 2011

Ärret efter en diskbråcksoperation

Stygnen
Strips
2,5 veckor efter operationen
Nu är äntligen plåstren och strippen borta ifrån ärret. Jag sa ju att det skulle bli ett killer ärr. Det är ju jättefint och ser lite ut som ett kinesiskt tecken.

Ärr både på insidan och utsidan av kroppen är ett tecken på att man levt. Det är en lärdom och man blir visare på kuppen. Det gör ont under vägens gång. Det blir inte alltid som man tänkt sig och livet tar en annan väg en vad man själv vill ta det.

Det här ärret är en livskunskap för mig. Det är något jag måste gå igenom som inte är så kul. Jag får lära mig att min kropp inte är oövervinnerlig. Den fungerar inte i alla lägen. Jag måste respektera den såsom jag respekterar mitt inre jag.
Då är det rätt fint med ärr. 

2 kommentarer:

  1. tur de är duktiga på att sy! Ja, det ser lite kinesiskt ut tycker jag med. Ska du tejpa det nåt framöver eller slipper du det?

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det fint=) Jag gillar det. Men jag tror det kommer bli ljusare med tiden.

    SvaraRadera